Με περισσότερα από 400 ενεργά συστήματα franchise στην ελληνική αγορά οι επιλογές ενός υποψήφιου franchisee δεν είναι και λίγες. Η διαδικασία επιλογής είναι και πρέπει να είναι χρονοβόρα! Είναι η πιο σημαντική περίοδος στη δραστηριοποίησή του. Πρέπει να αναλύσει τις ανάγκες του, τις ικανότητές του και να θέσει κάποια όρια στα οποία θα πρέπει να ανταποκρίνεται η επιχείρηση. Αυτό είναι και το πλέον σημαντικό βήμα και ο υποψήφιος συνεργάτης / επενδυτής δεν πρέπει να το παραλείψει.

Ένας από τους συχνούς προβληματισμούς είναι εάν θα επιλέξει ένα αναγνωρισμένο και καθιερωμένο brand name ή ένα νέο που έχει ξεκινήσει πρόσφατα την ανάπτυξη.

Το πλεονέκτημα για τους περισσότερους franchisees ενός μεγάλου ονόματος είναι ότι δεν χρειάζεται να πείσουν τους καταναλωτές για το αντικείμενό τους, για την ποιότητα του προϊόντος ή της υπηρεσίας τους.

Βέβαια τα μεγαλύτερα και πιο ώριμα franchise έχουν την τάση να δραστηριοποιούνται σε «ώριμες αγορές». Ένα επίσης σημαντικό στοιχείο για τους franchisees είναι το γεγονός ότι υπάρχει περιορισμένος αριθμός καλών, εμπορικών σημείων ή περιοχών που είναι διαθέσιμα. Παράλληλα, η συμμετοχή σε μια τέτοια επένδυση χαμηλού κινδύνου συνήθως συνεπάγεται ένα υψηλό entry fee και περιορισμένο περιθώριο κέρδους καθώς το όνομα είναι ήδη πολύ ισχυρό και το ρίσκο που αναλαμβάνετε πολύ χαμηλό.

Αν πάντως επιλέξετε να είστε ένας από τους πρώτους franchisees που θα αποφασίσουν να ενταχθούν σε ένα νέο δίκτυο, έχετε τη δυνατότητα να διαπραγματευτείτε σκληρά. Το ρίσκο που παίρνετε είναι σαφώς υψηλότερο και θα πρέπει με κάποιο τρόπο να αποζημιωθείτε γι’ αυτό.

Ο franchisor δεν θα έχει επιλύσει ακόμα όλα τα προβλήματα του συστήματος και για αυτό θα πρέπει να πειραματιστείτε μαζί του. Σίγουρα ένα δίκτυο με μικρό αριθμό franchisees έχει μικρότερη διαφημιστική δύναμη και μικρότερη αναγνωρισιμότητα του σήματός του καθώς και υψηλότερες τιμές χονδρικής για τον franchisee.

Καθορίσετε ένα minimum αριθμό καταστημάτων που οφείλει να διαθέτει. Μπορείτε να περιορίσετε τις επιλογές σας, για παράδειγμα σε εταιρείες με 3-10 μονάδες ή μεσαίου μεγέθους franchise με 10 – 30 μονάδες. Αντίστροφα αν επιλέξετε να επενδύσετε σε ένα μεγάλο franchise μπορείτε να θέσετε όριο καταστημάτων όχι μικρότερο από 30 καταστήματα ή περισσότερα από 100.

« Προηγούμενο άρθρο